2018. sze 08.

Ez a cikk tuti, hogy tetszeni fog!!

írta: Hauke
Ez a cikk tuti, hogy tetszeni fog!!

avagy a vesénkbe látó cikkírók

Bírom azokat a cikkeket/cikkírókat, akik azt hiszik, hogy a vesémbe látnak.

Sok olyan cikk címet alkotnak, ami nem a cikk tartalmát írja le, hanem az olvasóról közöl valamilyen véleményt. De vajon hány százalékban jön be nekik?

Nézzünk példákat:

 

 „Ezt még biztos nem látta”

Sokszor feltételezik, hogy valamit még nem láttunk/csináltunk/gondoltunk. Pl:

 

1_hercegi_par.jpg

„Ilyen ijesztőnek még biztosan nem látta a hercegi párt”

Hát, ez trükkös…

Mivel hidegen hagy a hercegi pár, ezért valóban nem láttam még őket ilyen ijesztőnek. De a cikkben mutatott fotók nem is a hercegi pár mutatták, ezért ezek sem a legijesztőbb képek, amiket láttam róluk…

Ez a cikk nem kap pontot!

 

1_horror.jpg

„5 film, amit még nem láttál, pedig illene”

Miből gondolja, hogy nem láttam ezeket a filmeket? Miért ne láthattam volna?

Mindegy, nem háborgok, megkapja a pontot, hiszen a felsorolt horrorfilmeket tényleg nem láttam. És nem is fogom!!

 

1_szinetar.jpg

„Így még nem láttuk Szinetár Dórát”

A cikk egy fotót mutat Dóriról, amin pillangós maszkot visel. Hát, a cikk írója tévedett. Láttam már így. Élőben, az Operettszínházban. Júlia szerepében is visel maszkot.

Ez a cikk nem kap pontot!

 

 „Ezt nem fogja elhinni”

Néha azt feltételezik, hogy nem fogjuk elhinni vagy előre kitalálni, amit a cikkben olvashatunk. Két példát nézzünk:

 

2_gorenje.jpg

„Ki nem találná, miből gyártana egymillió darabot a Gorenje”

Hmmm... A Gorenje eddig leginkább hűtőket gyártott. Talán átáll a mikróra?

Hát, tényleg nem találtam el. Tévét fog gyártani.

Jár a pont.

 

2_nem_hiszi_die_hard.jpg

 „Nem fogja elhinni, mi lesz a Die Hard 6 címe”

A cikkből megtudtam, hogy a címe ez lesz: „McClane”. Elhiszem.

Nem jár a pont!

 

„Ez sokkolni fogja”

Olyan cikkeket is találtam, amelyek biztosra veszik, hogy így vagy úgy fogok reagálni, ha elolvasom. 3 példát nézzünk:

 

3_hogy_reagalok_megdobbento.jpg

„9 teljesen megdöbbentő tény”

A cikk azt állítja, hogy a cikkben található információktól „leteszem a hajam”. Hát, ezt bukta. Bár érdekes volt a cikk, nem volt egyik sem megdöbbentő.

Pont nincs.

 

3_imadom_rendszam.jpg

„Ezt imádni fogja”

A cikkben egy rendszámról van szó, mely tényleg vicces lehet annak, aki ismeri a benne említett poént. Én nem ismertem, ezért nem is tetszett annyira az ötlet.

Nem jár a pont!

 

 3_walking_dead.jpg

„Mindenki odáig lesz a Walking Dead új szereplőjétől”

Itt nem is kellett megnyitnom a cikket, tudtam, hogy a legkevésbé sem érdekel, ki lesz az új szereplő, akárki legyen is. Amúgy egy kutya lesz.

Pontot ez a cikk sem kap.

 

 

Végeredmény:

8 cikkből 2-nek volt igaza, 5-nek nem. Tehát jelentős többség tévedett a feltételezéssel, hogy jól ismeri az olvasót.

 

Ezek után, lehet, hogy át kéne fogalmaznom ennek a cikknek a címét???

Szólj hozzá

vélemény cikk vicces