2018. jún 18.

Dánielfy Gergő és az utazók

írta: Hauke
Dánielfy Gergő és az utazók

​ Szombat este vizsgáztak "koncertezésből" - átmentek a vizsgán

33152692_1949187798485156_8832442039103651840_n.jpg
Szombat este volt Kaposváron, a volt Latinkában Dánielfy Gergőnek és zenekarának az első koncertje.
Négy ismerősömmel mentem el, mind a négyen másfajta stílust képviselünk - egyikünk az akusztikus stílust szereti; másikunk a mulatóst; van olyan is, akinek mindegy, csak koncert legyen; én a magam részéről dob/szaxofon párti vagyok.
Koncert előtt is, után is beszélgettünk, érdekes volt, hogy kinek-mi a benyomása. Azért is érdekelt a véleményük, mert én szóltam nekik, hogy lesz a koncert, nem is ismerték a Gergőt. Persze személyesen én sem, csak a két dalát hallottam, amik mostanában kerültek fel a netre. (Azt mondtad; Ne félj)
Részemről egész végig volt egy olyan érzésem, hogy valami nem kerek. Próbáltam megfogalmazni, hogy mi az, ami nem stimmel. Nehéz volt, mert maga a zene nagyon ott volt, a zenészek profi módon tolták, Gergő is hozta a színvonalat, amit már megmutatott a korábbi dalokban. A hangszerelés jó volt, a dalok témája/szövege eredeti volt.
Mégis az volt az érzésem, mintha az egész csak egy főpróba lenne. Néhány srác feljön a színpadra, és koncertezőset játszanak. Próbálgatják, hogy hogy megy nekik.
Aztán rájöttem: nem a zenekarral van a baj, hanem a közönséggel. Persze nem magával az emberekkel, hanem a létszámmal - a terem nagyságához képest kevesen voltunk. Ezért hiába hozták már a legelső dallal a fesztiválkoncert hangulatot, hiányzott a csápoló tömeg. Pedig simán lehetett volna.
A másik dolog, hogy mivel első koncertjük volt, a legtöbb dalukat nem ismerte senki. Nem tudtunk együtt énekelni velük. Persze ezt ők is tudták, ezért ügyesen beleszőttek a műsorba ismertebb dalokat is, más szerzőktől.
A többiek is egyetértettek velem abban, hogy első koncerthez képest profi munkát végeztek. Volt egy-két "kínos pillanat" - ahogy a barátom fogalmazott -, ami kimaradhatott volna, de kicsire nem adunk, majd még belerázódnak abba, hogy hogyan lehet tartani a kontaktust a közönséggel.
Összességében mindannyian jól éreztük magunkat, és megbeszéltük, hogy elmegyünk majd a következő koncertjükre is - Budapest
​​
re, az Arénába. :)
Szólj hozzá

vélemény koncert emlék kaposvár Gergő Dánielfy